۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۸۳۹۶۰
آیت الله اعرافی:

دولت به وعده های دشمن دل نبندد| شعار مرگ بر آمریکا پر رنگ تر از همیشه طنین انداز می شود

امام جمعه قم تاریخ گذاری دشمن برای اعمال تحریم را با هدف ایجاد ترس و انتظار در جامعه دانست و گفت: نباید به انتظار نشست بلکه باید کمر همت را ببندیم و با فرهنگ مقاومت، اقتصاد کشور را نجات دهیم.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به حماسه با شکوه و عظیم اربعین گفت: باید خدا را شاکر باشیم که به امت ما توفیق حضور  در این حماسه معنوی و الهی را عنایت فرمود.

وی افزود: اربعین دارای درون مایه الهی است و دست الهی امت را به سوی خلق این حماسه عظیم هدایت کرد، راهپیمایی 20 ملیونی اربعین تجسم ارزش های الهی است که می تواند موتور محرک امت اسلام در جهت وحدت و انسجام، مقاومت در برابر دشمن و همچنین تذکیه اخلاقی باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه روح الهی را هدایتگر راهپیمایی میلیونی اربعین دانست و اظهار داشت: باید از مردمی که با اخلاص در این راهپیمایی حضور داشتند و از همه کسانی که خدمت کردند به ویژه ملت و مرجعیت عراق تشکر کرد.

وی با اشاره به القای برخی شبهات درباره اربعین برای کمرنگ کردن این حرکت الهی ادامه داد: کسانی در فضای مجازی شبهه های متعددی در زمینه های گوناگون به وجود آوردند، این شبهات در حالی القا می شود که هزینه های اربعین بر دوش خود مردم است و با اخلاص و عشق این حماسه را رقم زدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از بایکوت خبری رسانه های غربی نسبت به حماسه بی نظیر اربعین ابراز داشت: وقتی یک اتفاق در گوشه ای از جهان رخ می دهد این غول های عظیم وارد شده و برجسته سازی می کنند و مانور می دهد اما در جریان اربعین غیر از رسانه های مقاومت و انقلاب اسلامی، اختاپوس های تبلیغی غربی و استکباری در برابر این حماسه چشمگیر سکوت کرده و گذرا عبور کردند و در مواردی هم تحلیل های غلط ارائه دادند.

وی عنوان کرد: گاهی در این حماسه بزرگ بهره گیری های ناصحیح در جهت اختلافات و مسائل ناروا انجام می شود که مردم باید هوشیار باشند، از دولتمردان ایران و عراق انتظار می رود که سال به سال زمینه حضور مردم را فراهم تر و موانع را رفع کنند، با  وجود گرفتاری ها و مشکلات جدی اقتصادی بیش از 2 میلیون زائر ایرانی در اربعین حضور پیدا کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: حماسه اربعین نقش ویژه ای در پالایش و ارتقای اخلاقی و معنوی دارد و تسهیلات این زیارت حماسی باید روز افزون شود، حماسه اربعین باید همراه شعور، آگاهی و معرفت باشد.

وی حمله به عزاداران حسینی در برخی کشورها را محکوم و اضافه کرد: متأسفانه در برخی کشورها به عزاداران امام حسین(ع) تعرض کردند، در نیجریه امسال هم مانند گذشته به عزاداران حسینی حمله و جمعی را شهید و مجروح کردند که این مسیر همان راه داعش و متوکل ها است، این حکومت ها باید از مقابله با حماسه ایمانی و الهی اربعین دست برداند و بدانند که اربعین برای کشورهای عالم پیام صلح و معنویت و مقاومت در برابر ظلم می آورد، دولت نیجریه باید مشکلات را حل کند.

امام جمعه قم با تقدیر از خدمات مواکب مختلف در اربعین ابراز داشت: در مصلای قدس نیز حرکت وسیعی انجام شد و از ده ها هزار نفر از ایران و 30 کشور جهان پذیرایی صورت گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد.

آیت الله اعرافی با گرامیداشت هفته وقف گفت: وقف یک پشتوانه مهم برای رشد معنوی، اخلاقی و آسایش و پیشرفت جامعه است، انتظار داریم سازمان اوقاف در دوره جدید پویاتر شود و اعتماد مردم را بیشتر جلب کرده و فرهنگ وقف را نهادینه تر کند، نهادهای علمی به ویژه حوزه باید بر وقف و درآمدهای وقفی تکیه کنند، از مردم دعوت می کنیم که بخشی از موقوفات را به سمت نهادهای علمی به ویژه حوزه های علمیه سوق دهند.

وی با اشاره به هفته فرهنگ عمومی و پدافند غیرعامل افزود: کشور در طوفان بلاها بوده و مواجه با دشمنی های بسیار هستیم، یک بخش کار آمادگی های نظامی و توان دفاعی است که نیروهای مسلح بر عهده دارند اما بخش دیگر پدافند غیر عامل است و باید در ساخت و سازها و برنامه ریزی ها آماده و هوشیار بود، پدافند غیر عامل باید گونه ای باشد که در هنگام خطر کمترین آسیب متوجه زیرساخت های جامعه و مردم شود.

مدیر حوزه های علمیه همچنین پذیرایی کشور عمان از نخست وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و اظهار داشت: این کار خطایی فاحش و استراتژیک بود، دولت ها بدانند به سادگی نمی توانند دست به دست رژیم صهیونیستی بدهند چرا که ملت ها این موضوع را فراموش نخواهند کرد.

وی ادامه داد: در پرونده قتلی که در ترکیه اتفاق افتاد روشن است که عوامل مستقیم سعودی در آن دخیل بودند که باید دنبال شود؛ بهانه سازی های اخیر در دانمارک برای لوث کردن فجایع یمن و ترکیه است، امیدواریم که اروپا مسیر غلط خود را ادامه ندهد، اروپایی ها در مسیری که باید برای برجام اقدام کنند عملی انجام ندادند که مشی آن ها صحیح نیست و ملت با جدیت این بحث را دنبال می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت 13 آبان روز مبارزه با استکبار ابراز داشت: این روز از یک سو یادآور قیام امام راحل در برابر قرارداد منحوس و استعماری کاپیتولاسیون است که عزت و عظمت ملت ایران را هدف گرفته بود و امام به جهت قیام علیه این قرارداد ننگین تبعید شدند، همچنین 13 آبان جمعی از دانش آموزان به شهادت رسیدند و در این روز لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد.

وی عنوان کرد: امسال ترامپ و دار و دسته او اعلام کردند که زنجیره تحریم ها را دنبال کرده و در 13 آبان صدور نفت ایران را قطع خواهیم کرد، ملت ایران توجه داشته باشد که 40 سال تحریم بوده ایم و در این مدت در بیش از 100 شاخص توسعه قدم برداشته ایم و پیشرفت کردیم از این رو تحریم چیز جدیدی نیست.

امام جمعه قم تاریخ گذاری های دشمن برای اعمال تحریم را برای ایجاد ترس و انتظار در بین دولت و ملت دانست و خاطرنشان کرد: باید هوشیار باشیم، هیچگاه نباید در انتظار سخنان و بازی های دشمنان باشیم، تمام کارهایی که آمریکا می توانسته در 40 سال گذشته انجام داده و قبل از 13 آبان تمام فشارها را بر کشورها و شرکت ها آورده اند.

وی اضافه کرد: نباید در چنبره تاریخ هایی که دشمن می سازد و انتظارهایی که به وجود می آید گرفتار شویم، دولت نباید به وعده های دشمن و مستکبران دل ببندد، نباید به انتظار نشست بلکه باید کمر همت را ببندیم و با اقتصاد مقاومتی، فرهنگ مقاومت و برنامه ریزی جامع اقتصاد کشور را نجات دهیم، ملت به فضل الهی از این مرحله عبور خواهد کرد و هیچ اتفاق مهمی نخواهد افتاد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اظهارنظرهای پوچ رییس جمهور آمریکا گفت: رییس جمهور آمریکا می گوید با خروج آمریکا از برجام و سیاست های او، ایران ضعیف و دچار آشفتگی شده است و ملت از نظام جدا شده اند و شعارهای ضداستکباری افول پیدا کرده است.

وی افزود: این ها حرف های مفت رییس جمهور آمریکا بود اما ترامپ و مستکبران بدانند ملت ایران با اتکای قدرت الهی، با اتحاد و انسجام و پیروی از رهبر انقلاب در برابر مستکبران خواهد ایستاد و شعار بر مستکبران عالم به ویژه آمریکا را فراموش نخواهند کرد و از این مراحل عبور می کند.

وی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا به معنای انسجام امت اسلامی و مقابله با حکومت های شرور است که در رأس آمریکا و اسرائیل قرار دارد و تا زمانی که رفتارهای استکباری و کینه توزی ها ادامه داشته باشد قطع نخواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه همچنین با تسلیت ارتحال پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهید حجت الاسلام دهقانی که اخیرا در دفاع از حرم به شهادت رسید را گرامی داشت.

ارسال نظرات